6. Palautukset
6.1. Kuluttajalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Vaihto- tai palautusoikeus ei koske asennettuja tuotteita. Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme omia kulujamme vähintään 25% tuotteen hinnasta sekä muut välittömät kulut.
6.2. Illi’s maksaa Suomesta palautettavan tuotteen toimituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista palauttaa normaalina matkahuoltopakettina tai pakettina. Erikoiskuljetusyksikköinä (ns. lavatoimitukset) DB Schenker rahdilla toimitettujen tuotteiden kuljetusta ei hyvitetä, eikä paluukuljetusta makseta.
6.3. Palautusohjeet:
– Jokainen palautustapahtuma käsitellään tapauskohtaisesti ja kauppasumman palautus tehdään käytetyllä maksutavalla.
7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Tarkista lähetys aina päällisin puolin matkahuoltovirkailijan tai muun kuljetusliikkeen edustajan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet kirjoita vauriosta merkintä rahtikirjaan (Varaumat-kohtaan). Tämän jälkeen tee kuljetusreklamaatio sähköpostilla myynti@illis.fi.
8. Reklamaatio
8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta välittömästi puhelimitse 050 4041941 tai sähköpostilla myynti@Illis.fi, kuitenkin viimeistään 5 pv:n sisällä. Virheellinen toimitus palautetaan Illi’s antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Illi’s palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan asiakkaalle käytetyllä maksutavalla tai toimittaa uuden tuotteen.
8.2. Mittatilaustuote, jonka asiakas on tilannut ilmoittaen Illis haluamansa mitat, niin asiakas vastaa antamiensa mittojen oikeellisuudesta ja täten mittatilaustuotteiden palautusoikeus on rajoitettu. Tuotteilla ei ole palautusoikeutta eikä kauppahintaa voida palauttaa siltä osin mitä virheellisyys koskee asiakkaan antamien mittojen johdosta.
9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. Illis ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Illis vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Illis:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.