Tilaus- ja toimitusehdot
1. Rekisteröityminen
1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Tilauksen yhteydessä kuluttajan tulee kuitenkin antaa suostumuksensa, että Illi’s rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Illi’s asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Illi’s sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille kuin yrityskonsernin sisäisille yhteistyökumppaneille.
1.2. Kuluttajan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse (myynti@Illis.fi), kirjeitse tai puhelimitse (puhelin 050 4041941). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Illi’s on sähköpostitse tai kirjeitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Illi’s:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.
3. Hinnat ja saatavuus
3.1. Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Illi’s:n hinnastossa osoitteessa https://illis.fi. Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR). Illi’s pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Illi’s pidättää oikeuden tilauksien perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Virheellinen hintatieto ei sido myyjää, jos hintavirhe on sillä tavoin selvä, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan hintavirhe.
3.2. Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut määräytyvät tuotteen toimitustavan, painon ja tilavuuden mukaan ja ne on ilmoitettu tuotetietojen yhteydessä. Kassalla täytettyäsi tiedot, avautuu linkki toimituskulu kyselyyn, josta määritämme toimituksen kokonaishinnan.
3.3. Näytämme tuotteen saatavuuden verkkokaupassamme. Saldo päivittyy verkkokauppaamme muutaman tunnin välein. Saldovirhetilanteissa ja menekkituotteissa pidätämme oikeuden ilmoittaa asiakkaalle tuotteen todellisen saatavuuden. Myös myymälän mallikappaleet ovat saatavuudessa mukana.
3.4. Tehdastoimitusten saatavuus. Asiakkaalle tilauksesta valmistettavissa tuotteissa toimitusaika voi olla useita viikkoja. Toimitusaika mainitaan tuotekortilla. Illi’s pidättää oikeuden pidentää toimitusaikaa mikäli toimittajan tai tehtaan toimitusaika on tilapäisesti pidempi. Asiakkaalle lähetetään viipymättä tieto uudesta toimitusajasta
4. Toimitus
4.1. Toimitusaika varastossa olevilla tuotteilla 3-5 työpäivää. Tilauspäivää ei lueta mukaan toimitusaikaan. Tehdastoimituksissa yleisesti ottaen 3-7 viikkoa (ks. poikkeustilanteet kohdasta 3.4). Illi’s toimittaa tuotteita vain Suomessa. Kaikki Illi’s lähtevät toimitukset tapahtuvat Postin, Matkahuollon tai DB Schenker välityksellä virka-aikana klo. 8 – 16 välillä, elleivät kuluttaja ja Illi’s muuta erikseen sovi. Pakettilähetyksille Illi’s käyttää Postin ja Matkahuollon Lähellä-pakettia sekä yli 30 kg paketeissa Bussipakettia. Lähellä-pakettien noutopaikkoja ovat Matkahuollon lisäksi K-Kaupan-myymälät. Katso lähimmät Nouto-pisteet. Bussipakettilähetyksissä noutopaikat ovat matkahuollon omat toimipisteet. 55 kg ja sitä suuremmissa lähetyksissä Illi’s käyttää DB Schenker rahtia. DB Schenker rahdilla toimitettavat tilaukset tulevat aina asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen, ellei asiakas ja Illi’s erikseen muuta sovi. DB Schenker rahdilla toimitetut lähetykset toimitetaan lavalla ja purku jakoauton perälautapurkuna, mikäli se on mahdollista. Toimitusosoitteeseen on päästävä isolla jakeluautolla. Mikäli tilauksen toimittaminen vaatii nosturiauton, on siitä sovittava aina erikseen Illi’s kanssa. Mikäli asiakas sopii nosturipurusta kuljettajan kanssa, on asiakas velvollinen maksamaan nosturipurun.
Toimitettavan lastin purku asiakkaan osoitteessa:
Asiakas vastaa aina rahdin purkamisesta ja huolehtii, että hänellä on tilauksen tuotteisiin sopiva purkutapamahdollisuus.
Yleensä alle 1000 kg painoiset kuormat pystytään laskemaan kuorma-autosta perälautanostimella jos ne eivät ole 2,5 metriä pidempiä.
Jos rahdin koko tai paino vaatii koneellista purkua ja asiakkaalle ei ole tehtävään sopivaa konetta, suoritetaan purku yleensä nosturiautolla. Nosturiautopurusta pitää sopia etukäteen kanssamme, jolloin hinta voidaan sopia. Mikäli asiasta ei ole sovittu etukäteen kanssamme, nosturiauton käyttämisen maksaa asiakas.
Tehdastoimitukset voidaan toimittaa myös tehtaan omalla rahtisopimuksella. Tällöin toimitus voi tapahtua muulla kuin kohdassa 4.1 kuvatuilla kuljetusyhtiöillä.
Lähetys on aina tarkistettava päällisin puolin kuljettajan tai matkahuollon virkailijan kanssa. Kuljetusvauriosta tulee olla merkintä rahtikirjassa. Piilevät kuljetusvauriot tulee ilmoittaa 5 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta.
4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen tilauksen teon yhteydessä, esim. kirjoittamalla ”Tilausta koskevat lisätiedot” -kenttään päivämäärä milloin tilauksen tulisi olla asiakkaalla. Illi’s toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
4.3. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Illi’s on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
5. Maksutavat
5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
a) Pankkimaksut. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle.
Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
b) Luottokorttimaksut. Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Maksun saajana näkyy valitsemasi makusunvälittäjä joka välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
c) Mobiilimaksutavat. Mobiilimaksutavat MobilePay, Pivo, Siirto ja Apple pay ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.
d) Laskulla ja osamaksu. OP Tililuotto ja Walley tarjoavat kattavat mahdollisuudet jakaa maksu osiin
Paytrail
6. Palautukset
6.1. Kuluttajalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Vaihto- tai palautusoikeus ei koske asennettuja tuotteita. Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme omia kulujamme vähintään 25% tuotteen hinnasta sekä muut välittömät kulut.
6.2. Illi’s maksaa Suomesta palautettavan tuotteen toimituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista palauttaa normaalina matkahuoltopakettina tai pakettina. Erikoiskuljetusyksikköinä (ns. lavatoimitukset) DB Schenker rahdilla toimitettujen tuotteiden kuljetusta ei hyvitetä, eikä paluukuljetusta makseta.
6.3. Palautusohjeet:
– Jokainen palautustapahtuma käsitellään tapauskohtaisesti ja kauppasumman palautus tehdään käytetyllä maksutavalla.
7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Tarkista lähetys aina päällisin puolin matkahuoltovirkailijan tai muun kuljetusliikkeen edustajan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet kirjoita vauriosta merkintä rahtikirjaan (Varaumat-kohtaan). Tämän jälkeen tee kuljetusreklamaatio sähköpostilla myynti@illis.fi.
8. Reklamaatio
8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta välittömästi puhelimitse 050 4041941 tai sähköpostilla myynti@Illis.fi, kuitenkin viimeistään 5 pv:n sisällä. Virheellinen toimitus palautetaan Illi’s antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Illi’s palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan asiakkaalle käytetyllä maksutavalla tai toimittaa uuden tuotteen.
8.2. Mittatilaustuote, jonka asiakas on tilannut ilmoittaen Illis haluamansa mitat, niin asiakas vastaa antamiensa mittojen oikeellisuudesta ja täten mittatilaustuotteiden palautusoikeus on rajoitettu. Tuotteilla ei ole palautusoikeutta eikä kauppahintaa voida palauttaa siltä osin mitä virheellisyys koskee asiakkaan antamien mittojen johdosta.
9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. Illis ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Illis vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Illis:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.